داستان موفقیت شارلوت بیتی، کشاورز کارآفرین

در این مقاله قصد داریم داستان موفقیت شارلوت بیتی، کارآفرین زن بریتانیایی را برای شما روایت کنیم.

شارلوت مالک کسب و کارNatural Grower است که در زمینه پرورش گل و گیاه فعالیت می کند و مدتی است بخش خرده فروشی محصولات باغبانی را در دست گرفته است. همزمان با رشد شدید بازار محصولات باغبانی ارگانیک و تأیید شده از لحاظ گیاه خواری، این کسب و کار نیز رشد سریعی را تجربه می کند. با اینکه Natural Grower تازه در فوریه سال 2019 راه اندازی شده، نسبت به سایر برندهای نوپا اعتبار بسیار بالایی کسب کرده است. این کسب و کار تا همین الآن توانسته شبکه قدرتمندی از خرده فروش های سهام دار را به وجود بیاورد و دو جایزه مهم را نیز به خود اختصاص داده است. این موارد باعث شده تا این شرکت از یک استارت آپ جاه طلب به یکی از مطرح ترین و هیجان انگیزترین برندهای جدید سال 2019 تبدیل شود.

 

دو محصول مبتکرانه ی این برند – کود مایع طبیعی و تقویت کننده خاک گیاهی – با استقبال شدید و سریعی روبرو شده اند. ابتدا، Natural Grower موفق شد برنده ی کمک هزینه ی GIMA Innovators’ Seed Corn Fund در سال 2019 بشود که این عنوان در نمایشگاه باغبانی Glee در ماه سپتامبر اعلام شد. این کسب و کار با دریافت این کمک هزینه، 6000 یورو حمایت دریافت کرد که از کمک در مرحله ی توسعه، هزینه های بازاریابی تا ابزارهای حمایت کسب و کار را پوشش دادند.

تنها چند هفته بعد، این کسب و کار یکی از 50 شرکت مبتکر واقع در ناحیه میدلند انگلستان لقب گرفت. این فهرست به تجلیل از کسب و کارهای پیشرو و آینده دار صنایع می پردازد و داوران این فهرست، Natural Grower را به دلیل برندینگ چشمگیر و همچنین وب سایت آن و حضور بالایش در رسانه های اجتماعی که باعث ایجاد کشش بین مشتریان می شود تحسین کرده اند.

اکنون که حدود 3.5 میلیون نفر گیاهخوار در انگلستان وجود دارد، فروشندگان به دنبال محصولات باغبانی ارگانیک و سازگار از لحاظ گیاهخواری ای هستند که نسل جدید مصرف کنندگانی را به خود جذب کند که می خواهند به شیوه ای سازگارتر با محیط زیست باغبانی کنند. محصولات Natural Grower تمامی این ویژگی ها را دارند.

شارلوت بیتی، مالک این کسب و کار، نیازی را در بازار تشخیص داده و به پشتوانه ی چشم انداز و بینش و اراده ی قوی، برند پایداری را به وجود آورده که مصرف کنندگان محصولات سازگار با محیط زیست، روزبروز بیشتر به طرفداران آن اضافه می شوند.

 

داستان شارلوت می تواند الهام بخش کارآفرین های نوپا باشد، چرا که او ثابت کرده حتی در یک بازار به نظر اشباع شده و به شدت رقابتی هم همیشه برای تازه واردهایی که یک جابازار ویژه را شناسایی کنند، وجود دارد. شارلوت عضوی از خانواده ای است که بیش از 50 سال در لیسسترشایر کشاورزی کرده اند. لحظه ی کشف و شهود برای او زمانی رخ داد که مزرعه ی خانوادگی اش در سال 2014 روی یک هضم کننده بی هوازی سرمایه گذاری کرد. این هضم کننده ی بی هوازی نوعی کیت هوشمند است که ذرت را هضم می کند و بیوگاز (زیست گاز) های ناشی از این فرایند را به نیروی برقی تبدیل می کند که شبکه برق کشوری را تقویت می کنند. یکی از محصولات جانبی این فرایند به نام ماده هضم شده (digestate) بود که به اندازه طلا قیمت داشت و مهم ترین نقش را در تأسیس Natural Grower ایفا کرد.

 

شارلوت موفق شد قدرت ماده هضم شده را مهار کند و تحت کنترل درآورد و بعد از چندین دوره آزمایشی، کسب و کار Natural Grower را تأسیس کرد. مهم ترین و موفق ترین محصول این شرکت کود مایع طبیعی است که بعد از رقیق شدن پای گیاهان ریخته می شود و مواد غذایی را درست در همانجایی که به آنها نیاز است، وارد گیاه می کند. محصول دیگر آنها تقویت کننده خاک طبیعی است که یک ماده ی غنی و سازگار با محیط زیست است که آن نیز به شکل یک کود بلند مدت که به تدریج وارد خاک می شود عمل می کند.

اکنون که کسب و کار شارلوت موفق شده ظرف کمتر از یک ماه دو جایزه ی مهم را به خود اختصاص دهد، مصاحبه ای را با او ترتیب داده ایم تا ببینیم چگونه با روحیه ی کارآفرینی حقیقی خودش کسب و کاری را که با چنین سرعتی رشد می کند، اداره می کند.

 

پرسش و پاسخ با شارلوت بیتی، مؤسس کسب و کار Natural Grower

پرسش: آیا برای به اوج رساندن بهره وری و سلامت شخصی ات از یک برنامه صبحگاهی یا برنامه روزانه مرتب پیروی می کنی؟

پاسخ: من کارم را صبح خیلی زود و قبل از اینکه بقیه سر میزهایشان حاضر شوند شروع می کنم. اینطوری می توانم قبل از اینکه تلفن زنگ بخورد یا ایمیل های جدید از راه برسند جواب ایمیل های قبلی را بدهم و کارهای ناتمام را تمام کنم. دلم می خواهد تا قبل از اینکه شلوغ بشود هرچه می توانم کار کنم. وقتی کارم را از صبح زود شروع می کنم می توانم وقتی بچه هایم از مدرسه به خانه برمی گردند تمام توجهم را صرف آنها کنم.

پرسش: کسب و کار تو رشد بسیار سریعی دارد. بزرگترین مشکلی که به عنوان یک کارآفرین مجبور شده ای بر آن غلبه کنی چه بوده؟

پاسخ: شبکه سازی در صنعتی که برای من تازگی دارد. داشتن شبکه ی موفق و قوی در نهایت باعث موفقیت کسب و کار می شود. پیدا کردن بسته بندی های سازگار با محیط زیست که با محصولات و اصول اخلاقی ما متناسب باشد هم نوعی چالش بوده و همزمان با ورود محصولات جدید به بازار سر و شکل تازه ای پیدا می کند.

پرسش: برای حل مسئله هایی که پیش می آیند از چه تکنیکی استفاده می کنی؟

پاسخ: خیلی تحقیق می کنم و با افراد و سازمان های بیشماری صحبت می کنم تا ایده و بازخورد بگیرم و آنقدر به این کار ادامه می دهم تا به راه حل برسم. افراد زیادی وجود دارند که دوست دارند به شما کمک کنند، تنها کافی است پیدایشان کنید.

پرسش: کسی هست که به عنوان راهنما یا مربی در توسعه ی کسب و کارت کمکت کرده باشد؟

پاسخ: انجمن گیما (GIMA) –انجمن تولیدکنندگان صنعت باغبانی- کمک زیادی به من کرده است. آنها مشورت و کمک زیادی به من داده اند و من را به افراد مهمی معرفی کردند که در رشد کسب و کارم نقش داشتند. بردن کمک هزینه GIMA’s Innovators’ Seed Corn Fund در سال 2019 اتفاق فوق العاده ای بود.

پرسش: تیم تو از چند نفر تشکیل شده و نکته ای وجود دارد که بخواهی درباره استخدام نیرو یا پیمانکار عنوان کنی؟

پاسخ: تیم من از چهار نفر تشکیل شده. تمرکز من روی این بوده که افرادی را انتخاب کنم که برای راه اندازی یک شرکت جدید و تولید محصولی که واقعاً به آن باور دارند به یک اندازه اشتیاق داشته باشند. اگر نسبت به محصولی که تولید می کنید و می فروشید علاقه نداشته باشید، نمی توانید از اشتیاق و مثبت نگری لازم برای موفقیت آن برخوردار شوید.

پرسش: برای زنانی که دلشان می خواهد کسب و کار شخصی خودشان را راه اندازی کنند چه پیامی داری؟

پاسخ: کاملاً تحقیق کنید و درک کنید که صنعتتان به چه چیزهایی نیاز دارد، سپس به دنبال آن بروید. شبکه های زیادی برای کمک به کسب و کارها، چه برای مردان و چه برای زنان، وجود دارد. در اینترنت به دنبال جلسات گروهی تجاری که در نزدیکی شما تشکیل می شوند بگردید و از دانشی که به اشتراک گذاشته می شود نهایت استفاده را ببرید. افراد مبتکر و کارآفرین در مواجهه بریتانیا با چالش های دنیای تجارت نقش مهمی دارند و می توانند در تولید محصولات و روش های کاری جدید مؤثر باشند. تأسیس یک شرکت جدید به تلاش زیادی نیاز دارد. تبدیل ایده ی روی کاغذ به واقعیت هزینه ی زیادی دارد، کار پراسترسی است و وقت زیادی از شما می گیرد. با اینحال، قرارگیری در این فرایند به شدت هیجان انگیز و باارزش است.

پرسش: کارآفرینی زنان در عصر حاضر چه ویژگی های مثبت و منفی ای دارد؟

پاسخ: گروه های حمایتی زیادی در زمینه کسب و کار برای زنان وجود دارند که می توان از آنها کمک گرفت. با یک جستجوی سریع در گوگل می توانید گروه های نزدیک به خودتان را پیدا کنید. به نظر من صنعت باغبانی صنعت بسیار پذیرایی است و تابحال از این لحاظ که شرکتم توسط یک زن اداره می شود با برخورد منفی ای روبرو نشده ام. هر کسب و کاری، فارغ از آنکه زن باشید یا مرد، برای اینکه به موفقیت برسد به انگیزه و اراده نیاز دارد. من تلاش زیادی کرده ام که موفق شوم و شبکه سازی کرده ام و مثبت نگر بوده ام و در نتیجه اینکه یک کارآفرین زن هستم هیچ ویژگی منفی ای برایم نداشته است. عاشق تک تک لحظات این فرایند بوده ام!

پرسش: بعد از دستیابی به این میزان موفقیت، در حال حاضر مشکل اصلی ات چیست؟

پاسخ: اینکه برای رسیدگی به باغچه ی خودم وقت پیدا کنم!

0 دیدگاه در “داستان موفقیت شارلوت بیتی، کشاورز کارآفرینافزودن → خودتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس