انتخاب های کوچک هوشمندانه برای داشتن زندگی و کار بهره ور

21 نکته ی کاربردی برای برنامه ریزی بهتر و افزایش بهره وری

  1. ایمیل ها و پیام های خود را در ساعات بعد از ظهر چک کنید تا بهترین ساعات صبح را که ساعات اوج انرژی است حفظ کنید.
  2. برای راه اندازی یک پروژه عالی منتظر شرایط عالی نباشید. اقدام فوری تعدادی بازخورد مثبت برای تان فراهم می کند که باعث حرکت بیشتر می شود.
  3. یادتان باشد اهداف بزرگ و شجاعانه انرژی شما را  آزاد می کنند. بنابراین آنها را به وضوح تنظیم کنید و سپس هر روز صبح به مدت پنج دقیقه دوباره آنها را دوباره مرور کنید.
  4. بهم ریختگی استرس ایجاد می کند .بنابراین درهم و برهمی در خانه یا دفتر کار خود را برطرف کنید تا کارهای بیشتری انجام دهید.
  5. تلویزیون خود را بفروشید. شما به جای انجام کارهایی که شما را به رویاهایتان برساند فقط در حال مشاهده افراد موفق هستید.

  6. با خون آشام های انرژی در زندگی خود خداحافظی کنید (افراد منفی که شور و شوق شما را به سرقت می برند)
  7. برنامه روزانه داشته باشید و آن را اجرا کنید. وقتی زندگی خلاقانه افراد پرمحتوا مانند استفان کینگ ، جان گریشام و توماس ادیسون را مطالعه کردم ، فهمیدم که آنها روتین های روزمره را دنبال می کنند. (یعنی چه زمانی که از خواب بلند می شوند ، چه زمانی کار را شروع می کنند ، چه زمانی ورزش می کنند و چه زمانی استراحت می کنند). بهره وری بالا ربطی به شانس ندارد. فقط نیاز به از خودگذشتگی دارد!
  8. ساعت پنج صبح بلند شوید. برنده نبرد تختخواب شوید. این عادت به تنهایی باعث تقویت اراده شما می شود
  9. خیلی جلسه نرو! بسیاری جلسات بیهوده و وقت تلف کن هستند. بعضی از جلسات را کوتاه و سرپایی هم میشود برگزار کرد.
  10. نه گفتن را یاد بگیر و به هر درخواستی بله نگو. بیشتر ما یک نیاز عمیق به دوست داشته شدن داریم. به همین دلیل از نه گفتن به دیگران هراس داریم! که این تمام ساعات طلایی ما را نابود می کند.
  11. هر آنچه را که نمی توانید در آن بهترین باشید ، برون سپاری کنید. روی کارهایی که مهارت بالایی دارید تمرکز کنید.
  12. مولتی تسک بودن را تعطیل کنید. بیشتر مردم به جای تمرکز روی یک کار، همزمان چندکار را انجام می دهند. پس اگر تمرین کنید با تمرکز بالا کارها را انجام دهید فردی متفاوت با نتایج متفاون خواهید شد.

  13. تلاش کنید وضعیت بدنی مناسبی داشته باشید. این کار انرژی شما را بیشتر و خلاقیتتان را افزایش خواهد داد.
  14. ورزش یکی از بزرگترین ابزارهای بالا بردن بهره وری است. پس بیست دقیقه ی اول صبح ورزش کنید و بعد یک تمرین دیگر حوالی ساعت شش یا هفت عصر هم انجام دهید.
  15. آب بیشتری بنوشید. وقتی آب بدن کم می شود، انرژی بسیار کمتری خواهید داشت.
  16. برای بازیابی و سوخت گیری، کارها را به صورت نود دقیقه کار و ده دقیقه استراحت برنامه ریزی کنید.
  17. لیستی از کارهایی را که نباید انجام دهید بنویسید. استیو جابز گفت چیزی که باعث شد اپل اپل بشود، آن چیزهایی که تصمیم به ساختش گرفتیم نبود، بلکه تمام پروژه هایی بود که آن ها را نادیده گرفتیم.

  18. از زمان رفت و آمد خود استفاده کنید. هر روز زمانی را در مسیر رسیدن به محل کار یا … می گذرانید. . پیشنهاد می دهم از این زمان برای گوش دادن به کتابهای صوتی + پادکست های عالی و برنامه های ارزشمند آموزشی استفاده کنید. به یاد داشته باشید ، سریعترین راه برای دو برابر کردن درآمد شما سه برابر کردن میزان یادگیری شماست.
  19. متضاد بقیه رفتار کنید. چرا مواد غذایی خود را در زمانی که شلوغ ترین زمان فروشگاه است خریداری می کنید؟ چرا در پرطرفدارترین شب ها به سینما می رویم؟ چرا وقتی ورزشگاه کاملاً پر است ، به ورزشگاه می رویم؟ در ساعات خارج از اوج کارها را انجام دهید و زمان زیادی را ذخیره کنید.
  20. این روزها بیشتر مردم دچار حواس پرتی هستند. شما متفاوت باشید و وقتی کاری رو انجام میدهید طوری برنامه ریزی کنید که همان بار اول بدون عیب و نقص باشد. به این ترتیب مجبور نیستید زمان زیادی برای رفع اشکالات کارهای قبلی هدر دهید.
  21. بعضی وقت ها غیب شوید! در دسترس همه نباشید. گاهی در جایی آرام بنشینید، موبایلتان را خاموش کنید و به کارها و برنامه هایتان فکر کنید.

 

این مطلب ترجمه ی یادداشتی از رابین شارما در وب سایتش است.

1 دیدگاه در “انتخاب های کوچک هوشمندانه برای داشتن زندگی و کار بهره ورافزودن → خودتان

  1. بسیار عالی و کاربردی بود موارد زیادیشو می‌دونستم اما وقتی کلاسه شده خوندم ذات مطالعه‌شون باعث شد توجه متمرکزی روی مطالب داشته باشم بسیار ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 2 =

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس