زنان و موفقیت در سرمایه گذاری

 

زمان آن فرا رسیده که از تفکر متحجری که بسیاری از ما با آن بزرگ شده ایم یک بار برای همیشه فاصله بگیریم. ما نمی توانیم این تصور غلط را باور کنیم که زنان و سرمایه گذاری با هم جمع نمی شوند. یا به قول مرد ناآگاهی که در پاسخ به خانم نویسنده ای  که که  در حال نوشتن کتابی درباره ی زنان و سرمایه گذاری بود گفت: زنان و سرمایه گذاری، این به تناقضه. زنان و پول خرج کردن درسته. ولی زنان و سرمایه گذاری، درست نیست. می توانید باور کنید؟ خانم نوییسنده عمدا تصمیم گرفت که در مقابل  او سکوت کند. چون به او  یاد داده اند که نبردهایش را عاقلانه انتخاب کند. این آقا به جز عقل همه چیز داشت.

ما می توانیم تظاهر کنیم که باهوش نیستیم. می توانیم وانمود کنیم که در رابطه با سرمایه گذاری گیج و منگ هستیم. می توانیم نقش زنی را ایفا کنیم که فقط حامی مرد است. چه رئیس، چه شوهر یا حتی شریک کسب و کار. این یک تحجر است که ما زنان با آن زندگی کرده ایم و اغلب مدت های  طولانی علیه آن جنگیده ایم.

 

راستش را بخواهید ما داناتر از آنی هستیم که تا بحال نشان داده ایم. به علاوه، شم بی نهایت با ارزشی داریم. این حقیقت که ما زنان در گذشته در پول، سرمایه گذاری و اداره ی امور مالی نقشی نداشته ایم خب، که چی؟ چه ربطی دارد؟

 

زمانه تغییر کرده است. زمانه همیشه تغییر می کند.

دیگر این بهانه قابل قبول نیست که بگوییم: در مورد پول من هیچ مهارتی ندارم. یا من از سرمایه گذاری سررشته ای ندارم. گذشته مهم نیست. انتخابی که امروز می کنید مهم است.

 

زمان تصمیم گیری فرا رسیده است. آن تصمیم این است: آیا این تعهد را می پذیرم که برای موفقیت مالی شخصی ام هر آنچه لازم است انجام دهم یا نه؟ اگر نه می پذیرم که به شخص دیگری اجازه دهم مسئولیت رفاه مالی مرا به عهده بگیرد و عواقب آن را هم می پذیرم.

 

و خبر خوش این است که زنان سرمایه گذاران خوبی می شوند. در ادامه دلایل این امر را خواهم گفت.

 

مقاله های زیادی در این باره نوشته شده است که آیا زنان در سرمایه گذاری بهترند یا مردان.به نظر من موضوع جنسیت نیست. همانطور که خوانندگانی بزرگ در مقابل خوانندگانی نه چندان بزرگ وجود دارند، همانطور که کسب و کارهای بی اندازه موفق در مقابل صاحبان کسب و کار ناموفق وجود دارند. به همین ترتیب سرمایه گذاران برنده و سرمایه گذاران بازنده هم وجود دارند. مساله جنسیت نیست. مساله درباره ی خود فرد است. درباره ی مهارت های زن یا مرد، معلومات زن یا مرد، تجربه ی زن یا مرد است که منجر به سود و زیان در حرفه ی سرمایه گذاری می شود.

با این وجود ما زن ها چند امتیاز نسبت به مردان داریم. چند مورد از این امتیازها را برایتان می گویم:

  • ما از به زبان آوردن واژه ی” نمی دانم “واهمه نداریم.

کسی که باید همه ی پاسخ ها را بداند، و میترسد که در پیش چشم دیگران احمق جلوه کند، هرگز رشد نمی کند.

امتیاز ما زن ها که آنقدر اعتماد به نفس داریم تا بگوییم “من نمی دانم” آن است که درهای جدیدی را به روی خود باز می کنیم تا راه حل ها را یاد بگیریم. تظاهر به دانستن همه ی راه حل ها به این دلیل  که نمی خواهید احمق جلوه کنید از کمبود خودباروی سرچشمه می گیرد. پس با افتخار اعتراف کنید من نمیدانم و برای یادگیری تلاش کنید.

 

  • زن ها در خرید کردن خیلی ماهر هستند.

اکثر زن ها خریدکنندگان بزرگی هستند. چطور؟ آنها می دانند چگونه جنس زیر قیمت را پیدا کنند. فرمول خرید زیر قیمت در سرمایه گذاری هم صدق می کند، به دنبال چیزی بگردید که زیر قیمت عرضه شود و آن را بخرید.

 

  • زن ها کارهای مقدماتی ضروری را خودشان انجام میدهند

زنان برای انتخاب های سرمایه گذاری خود وقت صرف میکنند و این مانع از آن می شود که از هوسهایشان پیروی کنند یا به دنبال “خبرهای داغ ”  بروند. آنها خرید می کنند چون معامله، معامله ی خوبی است.

 

  • زن ها ریسک گریز هستند.

شاید خیلی شنیده باشید که می گویند زنان در سرمایه گذاری موفق نمی شوند چون ریسک گریزند. ولی اینطور نیست. این ویژگی کمک می کند تا زنان برای انتخابشان وقت بیشتری بگذارند و بیشتر مطالعه و تحقیق کنند که باعث موفقیت بیشترشان در سرمایه گذاری می شود.

البته بسیار باید مراقب بود که در دام گزیز از ریسک نیفتیم وآنقدر در مرحله تحلیل بمانیم تا در نهایت هیچ کاری نکنیم.

 

0 دیدگاه در “زنان و موفقیت در سرمایه گذاریافزودن → خودتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس