اگر در کارتان عالی هستید ولی از داشتن رئیس متنفرید فریلنسر شوید!

اول یک تعریف ساده و سرراست از فریلنسر یا آزادکار داشته باشیم.

فریلنسر کسی است که تعهد طولانی مدت به یک کسب و کار مشخص ندارد، یعنی در استخدام جایی نیست. بر اساس تخصص خود پروژه هایی با کارفرماهای مختلف انجام می دهد.

فریلنسر بودن چه مزایایی دارد؟

فریلنسینگ هم برای کارفرما هم برای فریلنسرها مزایای زیادی دارد.

  • یک فریلنسر خودش رئیس خودش است.
  • کارفرما و پروژه را خودش انتخاب می کند.
  • نیاز به دفتر کار ندارد و در منزل هم می تواند کارش را انجام دهد.
  • ساعات کاری را خودش تنظیم می کند.
  • می تواند در کنار شغل ثابت، فریلنسر هم باشد و بعد از جذب مشتری کافی آن رابه شغل تمام وقت خود تبدیل کند.
  • برای تخصصش می تواند قیمت بالاتری نسبت به حقوق تمام وقت دریافت کند.

البته یادمان باشد هر کاری سختی ها و پیچیدگی های خودش را دارد. پیدا کردن پروژه مناسب و جذب مشتری  مساله ی ساده ای نیست. ممکن است در ابتدای راه به کندی پیش برود و ناامید کننده به نظر برسد.

اما اگر در انجام پروژه های اول کار را به کیفیت با پایان برسانید و تعهد بالایی از خود نشان دهید احتمال آن که مشتری های بعدی به سمت شما جاری شوند بسیار بالاست.

پس داشتن مهارت مناسب، یادگیری مستمر، متعهد بودن و شبکه سازی را فراموش نکنید.

مزیت فریلنسینگ برای صاحبان کسب و کار چیست؟

افراد متخصص که مهارت های بالایی دارند برای کسب و کارها گران هستند. یک کسب و کار کوچک از پس پرداخت حقوق بالای یک چنین متخصصی بر نمی آید. از طرفی ممکن است به اندازه ی کافی کار برای پرکردن همه ی وقت او نداشته باشد.

پس عقلانی است به صورت پروژه ای با چنین افرادی کار کند و به صورت موقت و دریک پروژه خاص از دانش و مهارت آنها بهره ببرد.

به مطلبی که قبلا درباره داشتن جرات بروسنپاری کارها نوشته ام نگاهی بیندازید.

 چه کارهایی را می تواند به صورت فریلنسر انجام داد؟

در هر زمینه ای که دانش و مهارت دارید می توانید فعالیت فریلنسری را شروع کنید.

بعضی کارهایی که به ذهن من می رسد یا تجربه کار با فریلنسر را در آن ها دارم اینها هستند:

نویسندگی، ویراستاری، تولید محتوا، طراحی وب سایت، ترجمه، برنامه نویسی، مشاوره ، کوچینگ، حسابداری، بازاریابی و فروش، کارهای گرافیکی، سئوی سایت، مدیریت صفحات اجتماعی افراد یا شرکت ها، آموزش

کافی است نگاه دقیق تری به چیزهایی که بلد هستید داشته باشید،  حتما موضوعاتی را پیدا می کنید که در آنها اطلاعات و تجربه ی خوبی دارید. مطمئن باشید کسانی هستند که حاضرند برای داشتن آن اطلاعات به شما پول بدهند.

اگر هم فکر می کنید مهارت خاصی ندارید که پولساز باشد به علائقتان دقت کنید. روی یک موضوع جذاب متمرکز شوید و در آن متخصص شوید.

 از کجا پروژه و مشتری پیدا کنیم؟

خب این مهمترین مساله بعد از داشتن یک تخصص و مهارت است.

راه های مختلفی برای جذب  پروژه دارید.

ثبت نام در سایت های فریلنسینگ

سایت هایی راه اندازی شده اند که کارشان رساندن کارفرماها و فریلنسرها به همدیگر است. سایتهایی مثل پونیشا، انجام میدم، پارس فریلنسر و ….

کافی است روی عبارت سایت های فریلنسری سرچ کنید تا گوگل لیستی از آنها را در اختیارتان بگذارد. روش کار با این سایت ها ساده است. شما در آنها ثبت نام می کنید، رزومه خودتان را می گذارید و منتظر می شوید کارفرماها پروژه هایشان را اعلام کنند. پیشنهاد می دهید تا بالاخره اولین پروژه را جذب کنید.

بازاریابی از طریق رسانه های دیجیتال

یکی دیگر از راه ها این است که در صفحات اجتماعی مثل لینکدین و اینستاگرام تخصص و مهارت های خود را معرفی کنید. طبیعی است که باید با مفاهیم و ابزارهای بازاریابی از طریق این مدیاها آشنا باشید تا بتوانید مخاطب بالایی جذب کنید.

شبکه سازی

شبکه سازی و ارتباطات گسترده و موثر هم راه کوتاهتری برای جذب پروژه است. سعی کنید افرادی که می توانند معرف شما باشند در دایره دوستان و اشنایانتان داشته باشید. راه برقراری ارتباط را یاد بگیرید. اگر در اولین برخورد مستقیما درخواست خود را مطرح کنید ممکن است اصلا خوششان نیاید و تحویلتان نگیرند. برای ایجاد ارتباط زمان بگذارید، بخشنده باشید و نحوه معرفی اثرگذار کارتان را بیاموزید.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *